Bookishdream

thanks for visiting!

Beautiful

everyday is so wonderful

人生って素敵。

 

then suddenly it's hard to breathe

だけどいきなり息をするのも辛くなる。

 

now and then I get insecure from all the pain

時々過去の心の傷から自信がなくなるの

 

I'm so ashamed

情けない気持ちだわ

 

I'm beautiful no matter what they say

私は誰がなんと言おうと素晴らしい人間なの

 

Words can't bring me down 

どんな言葉も私を落ち込ませることはできないわ

 

I'm beautiful in every single way

どこをとっても私は素敵よ

 

Yes, Words can't bring me down

そうね、どんな言葉も私を落ち込ませることなんかないの

 

So Don't you bring me down today

だからがっかりさせないで。

 

 

To all your friends, you're delirious

あなたの友達にとってあなたはいつも幸せにみえるの。

 

So consumed in all your doom

悲しみにおしつぶされ

 

trying hard to fill the emptiness

必死に心の隙間を埋めようとしているのに

 

the pieces gone , left the puzzle undone

埋まるはずのピースどこかに消え、このパズルが完成することはもうない。

 

Is that the way it is?

これが人生ってものなの?

 

I'm beautiful no matter what they say

私は誰がなんと言おうと素晴らしい人間なの

 

Words can't bring me down 

どんな言葉も私を落ち込ませることはできないわ

 

I'm beautiful in every single way

どこをとっても私は素敵よ

 

Yes, Words can't bring me down

そうね、どんな言葉も私を落ち込ませることなんかないの

 

So Don't you bring me down today

だからがっかりさせないで。

 

No matter what we do

何をしたって

 

No matter what we say

何を言ったって

 

We are the song inside the tune

私たちは美しいメロディーのなかの唄

 

Full of beautiful mistakes

間違いだらけ

 

And everywhere we go

どこへ行ったって

 

the Sun will always shine

太陽は私たちを照らしてくれる

 

And tommrow we might wake on the other side

そして明日はきっと違った日になるかもしれないわ。