Bookishdream

thanks for visiting!

I am not nothing by Beth Crowly

No one made me feel as small as you did

あなたほど私が小さな人間と感じさせる人はいないわ

 

No one made me feel as cursed

誰も私が呪われていると思わせなかった

 

I'd lie awake in bed just staring at the ceiling

ベッドに横になってただ天井をみつめて

 

wondering if things would get worse

もうこれ以上に物事って悪くなるか考えているの

 

I was trapped under your thumb

私はあなたの手のひらの中で

 

beliveing when you called it love

あなたが愛といったものを信じながら転がされている

 

but I will forgive myself 

でも自分を許すわ

 

and start to let it go

そして手放すの

 

accept that who you chose to be was out of my control

あなたがどんな人になるかなんて私にはどうしようもないって受け入れるの

 

and though it might be hard to begin again

もう一度歩き始めるのは難しいかもしれないけど

 

I'll write myself a brand new story with a happy end

全く新しい物語をハッピーエンドと共に描くわ

 

I survived

私は乗り越えた

 

So tonight

だから今夜

 

I am taking back my life

自分の人生を取り戻すの

 

And I'll show you that I am not nothing

そしてあなたにみせるわ 私には価値があるって

 

I kept my head above the water

なんとか日々を過ごしていた

 

till the momet when all the elements aligned

全ての足並みがそろうその瞬間まで

 

and I colud fly away to heal my broken spirit

そして壊れた私の心を癒すために飛んでいけたの

 

and leave my demons far behind

私の中の悪魔達をずっと後ろへ置いていくわ

 

you always said that I was weak

あなたは私にいつも弱い人間って言っていたわ

 

but the bravest thing that I did was leave

でもあなたの元を去るっていう一番勇敢なことをしたの

 

 So I will forgive myself 

だから私は自分を許してあげるの

 

and start to let it go

そして手放すの

 

accept that who you chose to be was out of my control

あなたがどんな人になるかなんて私にはどうしようもないって受け入れるの

 

and though it might be hard to begin again

また歩き始めるのは難しいかもしれないけれど

 

I'll write myself a brand new story with a happy end

全く新しい物語をハッピーエンドと共に描くわ

 

I survived

私は乗り越えた

 

So tonight

だから今夜

 

I am taking back  my life

自分の人生を取り戻すの

 

And I'll show you that I am not nothing

そしてあなたにみせるわ わたしには価値があるって

 

looking up at the sky

空を見上げながら

 

I think I see the start of a sunrise

日の出のはじめが見えるように思うの

 

I will forgive myself 

自分をゆるすの

 

and start to let it go

そして手放すの

 

accept that who you chose to be was out of my control

あなたがどんな人になるのかなんて私にはどうしようもできないって受け入れる

 

and though it might be hard to begin again

もう一度歩き始めるのは難しいかもしれないけれど

 

I'll write myself a brand new story with a happy end

私はハッピーエンドと共にまっさらな新しい物語を描いていくわ

 

I survived

私は乗り越えたわ

 

So tonight

だから今夜は

 

I am taking back my life

人生を取り戻すの

 

And I'll show you that I am not nothing

そしてあなたに示すわ 私には価値がある

 

I'll show you that I am not nothing

あなたに見せてあげるの 私は価値のある人間ってことを